Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2018-12-20 posėdžio darbotvarkė    Širvintų rajonas nemokamo interneto nepageidavo    Ukmergės rajone vykdyta asmenų, užsiimančių automobilių ardymu, kontrolė    Viešųjų pirkimų tradicijos savivaldybėje    Susipažinkime, esu Seimo narys, o ne Profsąjungos vadovas

orai24.lt

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

TAPK DONORU

Širvintų mišrus choras DERMĖ koncertavo Kupiškio krašte

Š.m. spalio 27 d. ankstų  rytą Širvintų mišrus choras DERMĖ iškeliavo koncertinėn kelionėn į Kupiškį. Rytas buvo rudeniškai darganotas, apsiniaukęs, o sinoptikai pranašavo gausų lietų. Šiai kelionei ruošėmės du mėnesius. Mokėmės naujų dainų, “gludinome“ jau turėtą repertuarą, kūrėme ir spausdinome afišas, ieškojome transporto. Problema ta, kad Širvintos neturi didelio autobuso, todėl teko prašytis ukmergiškių pagalbos. Keletą vakarų susibūrusios choro moterys gamino Dermės saldainius, juk reikia nusivežti lauktuvių.

Pirmas choro koncertas – sakralinės muzikos valanda – įvyko Kupiškio Kristaus žengimo į dangų bažnyčioje. Šį koncertą kupiškėnams padovanojo Kupiškio darbdavių klubas, kuris kartu su Juodpėnų ūkininkais parėmė mūsų kelionę.  Bažnyčia – neogotikinė su įspūdingo grožio ąžuoliniais altoriais. Vos įžengus supratome, kad choro laukia didelis išbandymas, nes tokioje didelėje erdvėje dar nebuvome koncertavę, juk bažnyčia – viena didžiausių Lietuvoje (ilgis – 60 m, plotis – 40 m, aukštis – 20 m).

Nuskambėjus pirmai giesmei, pro didelius bažnyčios langus ėmė šviesti saulė, kuri mus lydėjo visą dieną. Jaudulys dingo ir liko tik džiaugsmas, patiriant giesmių skambėjimą aukštuose šventovės skliautuose. Po koncerto choristai juokavo: matyt Aukščiausiasis norėdamas mūsų pasiklausyti, išvaikė visus debesis. Gausiai susirinkusiems maldininkams  giedojome lietuvių ir užsienio kompozitorių giesmes. Buvome šiltai sutikti klausytojų, paskutinę giesmę sugiedojome visi kartu. Jautėmės nepaprastai laimingi ir džiaugėmės sulaukę gerų įvertinimų bei gavę dovanų nuo Kupiškio darbdavių klubo – didelį duonos kepalą, papuoštą lininiu audeklu ir rugių varpomis,  kurį iškepė kupiškėnai. Duona tokia kvapni, kad išties kilo klausimas, o kur mūsų Širvintų duona, ar kas ją bekepa pas mus?

Po koncerto mūsų laukė kelionė po Kupiškio kraštą. Ją suorganizavo ir vingiuotais keleliais vedė žinomas to krašto žmogus – ūkininkas Zigmantas Aleksandravičius.

Pirmasis aplankytas objektas, tai Kupiškio etnografijos  muziejus, įsikūręs buvusios mokyklos akmens mūro pastate.  Muziejuje ir jo filialuose saugoma daugiau kaip 36 tūkst. eksponatų, sukaupta medžiaga atspindi Kupiškio krašto bendruomenės veiklą. Susipažinome su krašto istorija, papročiais, apžiūrėjome ekspoziciją, kurioje eksponuojami XIX a. pabaigos–XX a. pradžios etnografiniai drabužiai, audiniai, sakralinio liaudies meno kūriniai, buities rakandai ir žemės apdirbimo padargai, dalis archeologinių radinių iš muziejaus rinkinių. Gėrėjomės vietos kūrėjų tapybos ir keramikos darbais. Kupiškėnai turi savo krašto muziejų ir tokią gražią erdvę parodoms.  Tai siektinas pavyzdys, juk  Širvintų kraštas irgi turi  savo istoriją bei vietos menininkų darbų, kurie galėtų būti eksponuojami.

Padėkoję muziejaus darbuotojams ir įteikę Dermės saldainių, iškeliavome pasižvalgyti po Kupiškio miestelį. Kupiškis – nedidelis, bet labai gražus  Šiaurės Rytų Lietuvos miestelis, įsikūręs tarp dviejų upių: Kupos ir Lėvens. Per Kupiškį teka Kupa, nuo kurios pavadinimo miestelis ir gavo vardą – Kupiškis.

Važinėdami Kupiškio gatvėmis sutikome dabar jau mūsų kraštiečio Henriko Orakausko skulptūras ir kompozicijas. Šiuo metu miestą puošia per dvi dešimtis šio skulptoriaus meno dirbinių. “Muziejus po atviru dangumi” – tai vienas iš naujausių turistinių maršrutų, atskleidžiantis savitą miesto veidą. Prasideda nuo medinių skulptūrų ir baigiasi metalo plastikos darbais.: “Baltų pasaulio medis”, “Laiko spiralė”, “Kupiškėnų vestuvės”, “Teatras”, “Besileidžiantis angelas”. Visų neišvardinsi, nes reikia atvykti, pamatyti ir pajusti savitas miesto erdves. Sustoję prie “Baltų pasaulio medžio” nusifotografavome, sakome nors tiek parsivešime šio skulptoriaus į Širvintas.  Menininkas  H. Orakauskas jau gerą dešimtmetį gyvena ir kuria Širvintų krašte, bet mes neturime nei vienos jo skulptūros. Kyla klausimas – kodėl?

Lydimi šmaikštaus ir energingo gido Z. Aleksandravičiaus pasakojimų paliekame šį gražų miestelį, privažiuojame Kupiškio marias, ir tada pagalvojame – kiek mes daug turime panašumų ir kiek daug skirtumų.  Truputėlis istorijos: 1984 m. užtvenkus Lėvens upę susiformavo 828 ha ploto ir 25 km ilgio dirbtinis vandens telkinys. Tai mėgstama ir labai gražiai sutvarkyta kupiškėnų ir svečių poilsio vieta. Kasmet čia vyksta „Marių regata“, žūklės varžybos, įvairios šventės. Pakrantėse įrengtos maudyklos, poilsio aikštelės. Bene gražiausias akcentas marių fone yra žymusis pusiasalis – Uošvės liežuvis.

Keliaujame toliau, grožėdamiesi Kupiškio rajono kloniais ir kalneliais, papuoštais rudens spalvomis, tolumoje apžvelgiame Palėvenės Šv. Dominyko bažnyčios ir Dominikonų vienuolyno ansamblį.  Klausomės gido Z. Aleksandravičiaus šmaikščių pasakojimų apie šį kraštą, jo žmones, džiaugsmus ir problemas, kurias jie patiria. Privažiuojame jo sūnaus, taip pat ūkininko Gedimino Aleksandravičiaus kaimo turizmo sodybą. Čia mūsų choro laukė maloni staigmena, buvome pavaišinti sočiais pietumis bei galėjome pasigėrėti  nuostabiu gamtos kraštovaizdžiu ir darbščių žmonių išpuoselėta sodyba.

Tuo mūsų kelionė dar nesibaigė. Zigmantas Aleksandravičius, vienas didžiausių grūdininkų ne tik Aukštaitijoje, bet ir visoje Lietuvoje, pakvietė pažiūrėti, kaip atrodo jo ūkis, išsidėstęs Kupiškio rajono vaizdingose Puožo ežero apylinkėse. Nors mes, choristai, neūkininkaujame, o žemės darbais džiaugiamės tik tiek, kad užsiauginame kokią salotą, bulvę, morką ar pastarnoką, tačiau išties buvo įdomu pamatyti, kaip įrengtas vienas moderniausių šalies  ūkių. Ūkininkas aprodė savo valdas ir papasakojo, kad yra  apsirūpinęs nauja technika, be kurios ūkininkavimas būtų visiškai neįmanomas. Ją pastaraisiais metais įsigijo gavęs Europos Sąjungos paramą. Savo lėšomis įrengta grūdų priėmimo aikštelė, duobė, automobilinės svarstyklės, privažiavimo keliai,  technikos plovimo aikštelė, chemikalų nukenksminimo ir purkštuvų plovimo aikštelė. Grūdų džiovyklos įrengimai, grūdų sandėliavimo bokštai, sumontuoti naudojantis investicinių projektų  lėšomis. Apsilankėme ir Zigmanto Aleksandravičiaus namuose. Ūkiniame pastate įrengtoje didelėje salėje pasiklausėme Zigmanto atliekamos dainos “O, varnalėša“, bei gavome dovanų įspūdingo dydžio varnalėšą.

Bet laikas bėga nenumaldomai, turime skubėti į antrąjį mūsų choro koncertą Juodpėnų laisvalaikio centre. Ten jau mūsų laukia Juodpėnų kaimo bendruomenė ir jos vadovė Irena Aleksandravičienė. Šią bendruomenę garsina įgyvendinami stambaus masto Europos Sąjungos fondų remiami projektai, miestelio gražinimo akcijos, sėkmingos pastangos patalpas pritaikyti bendruomenės ir jaunimo poreikiams, vykdoma aktyvi bendruomeninė veikla, rodomas geras pavyzdys jaunimu. Buvome sužavėti renovuotomis buvusios mokyklos patalpomis, kuriose įsikūręs laisvalaikio centras, biblioteka, jaunimo klubas, sporto salė. Nors ir nedidelėje, bet jaukioje salėje skambėjo mūsų choro dainos, lydimos šiltų klausytojų plojimų. Atmosfera dar labiau įkaito, kai  Zigmantas Aleksandravičius kartu su mūsų choro solistu Vidmantu Stravinsku sudainavo italų dainą „Funikuli funikulia“. Koncerto pabaigoje netgi susibūrė jungtinis Juodpėnų ir Dermės choras, kartu sudainavome B. Balakauskienės harmonizuotą lietuvių liaudies Dainų pynę. Visi choristai gavome dovanų po kibirėlį kupiškėnų medaus, o mes padovanojome organizatoriams mūsų gamybos Dermės saldainių, savo choro atliekamų dainų kompaktinę plokštelę bei knygų apie Širvintų kraštą. Tuo vakaras dar nesibaigė – buvome pavaišinti arbata ir visokiais kitokiais juodpėniškių skanumynais, o po to dar ir šokiai buvo, trypėme rokenrolą, grojant gyvai muzikai.  Vakaronės metu paklausiau  Z. Aleksandravičiaus: „Jūs su žmona Irena turite tiek darbų ir rūpesčių, kad sekmadienį galbūt mieliau pailsėtumėte ant sofutės prie televizoriaus, o  dabar tiek laiko ir energijos skyrėte mūsų chorui. Jis nusišypsojo,  ir nieko neatsakė, bet žvilgsnyje buvo parašyta: “Juk gyvename ne tam, kad ant sofutės ilsėtumės…“

Važiavome namo maloniai pavargę, pilni šiltų įspūdžių, jautėme didelį dėkingumą tiems, kurie suorganizavo ir parėmė šią kelionę: Kupiškio darbdavių klubui, Juodpėnų kaimo ūkininkams, Juodpėnų bendruomenei ir aktyviems to krašto žmonėms – Irenai ir Zigmantui Aleksandravičiams.  Linkime  begalinės energijos ir kad Jų triūsas teiktų džiaugsmo ir atgaivos ne tik kitiems, bet ir jiems  patiems.

Širvintų mišraus choro DERMĖ prezidentė Ramunė Pauliukonienė

Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis

1 Komentaras

1. ne sernas sako:

Kur Sernas, ką jis tingi, ar knisa tik ten kur daugiau gilių, kodėl nepakomentavo?

Jūsų komentaras:

devyni × septyni =

ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu info@krastonaujienos.lt