Sušaukiamas Širvintų rajono savivaldybės tarybos posėdis    Liberalų sąjūdžiui ir Darbo partijai pareikšti įtarimai politinės korupcijos byloje    Padirbti pinigai, konfliktas su bendruomene, grasinimai    Kviečiame į Derliaus šventę Vilniaus rajone    Siūlo darbą vairuotojams   
Reklaminis skydelis

ŠI DIENA pagal day.lt


Vardadieniai:

orai24.lt

  • +13°
    Giedra, be kritulių
  • +12°
    Debesuota su pragiedruliais, be kritulių
  • +11°
    Giedra, be kritulių
  • +10°
    Giedra, be kritulių
  • +12°
    Giedra, be kritulių
  • +12°
    Giedra, be kritulių
  • +10°
    Mažai debesuota, be kritulių
2017 rugsėjo 23 d., Šeštadienis
Reklaminis skydelis

Apklausos

Kas laimės politinių skyrybų kovą?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

SAVAITĖS NUOTRAUKA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

SIŪLO DARBĄ

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Neries vingis Kernavėje

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Europos Sąjungos parama. Kaip ją panaudosime (1 dalis)

DSC_125-1-1   *  VYTAS ŠIMONĖLIS *

* Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys *

      Įsibėgėja 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos Lietuvai finansinė programa. Europos Sąjungos struktūrinių fondų projektai savivaldybėse, taip pat ir Širvintų rajono savivaldybėje dažniausiai įgyvendinami regioninio planavimo principu. Vilniaus apskrities savivaldybės sudaro atskirą regioną. Vadovaujantis Vilniaus regiono plėtros planu, savivaldybių strateginiais planais, Integruotų teritorijų vystymo programa, Vilniaus regiono plėtros taryba, pagal atitinkamų ministerijų parengtus finansavimo sąlygų aprašus (taisykles) ir numatytą tai priemonei lėšų kiekį, paskirsto (pasidalina) tai priemonei (konkrečiai veiklai) skirtus ES struktūrinių fondų pinigus. Didžioji dalis paramos lėšų pateks per Integruotų teritorijų vystymo programą, kita dalis per atskiras ministerijų, atsakingų už savo sritį, įgyvendinamas priemones. Vilniaus regiono plėtros tarybą sudaro Vilniaus r., Vilniaus m., Trakų, Ukmergės, Elektrėnų, Širvintų, Šalčininkų, Švenčionių savivaldybių atstovai – savivaldybių vadovai ir savivaldybių tarybos nariai. Mūsų, Širvintų rajono savivaldybę atstovauja merė Živilė Pinskuvienė ir tarybos narys Zenonas Miselis. Su Vilniaus regiono plėtros tarybos sudėtimi galite susipažinti čia. Vilniaus miestas dalyvauja tik dalyje Vilniaus regiono projektų, nes turi dar atskirą – Vilniaus miesto Integruotų teritorijų vystymo programą, iš kurios bus finansuojami Vilniaus miesto savivaldybės įgyvendinami projektai. Pasiruošimas šiam, 2014-2020 metų ES paramos laikotarpiui Lietuvoje prasidėjo 2012 metais, strateginių dokumentų parengimu. Projektai aktyviau pradėti įgyvendinti 2016 metais, kai ministerijos patvirtino projektų finansavimo sąlygų aprašus ir prasidėjo paraiškų priėmimas. Siekiant pasinaudoti ES lėšomis, darbus reikia užbaigti ne vėliau kaip iki 2022 metų pabaigos. Šios informacijos tikslas  supažindinti kuo daugiau gyventojų , kokie projektai buvo numatyti įgyvendinti vadovaujantis Vilniaus regiono integruotų teritorijų vystymo programa, patvirtinta 2015 m. vasario 20 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 1-49, kaip kito prioritetai pasikeitus Savivaldybės valdžiai, kokius darbus ketina atlikti kitos Vilniaus regiono (apskrities) savivaldybės.

      Šiandien Širvintų rajono savivaldybė yra pasirašiusi statybos darbų sutarčių, kurios bus finansuojamos ES struktūrinės paramos lėšomis už 6,8 mln. eurų, tai sudaro apie 70 proc. visos 2014-2020 m ES paramos, skirtos Širvintų rajono savivaldybei. Skubama pasirašyti kuo greičiau ir kuo didesnės vertės sutartis, todėl perkama pačiu neracionaliausiu būdu – darbai su projektavimu. Tai ne pavieniai, tam tikrų aplinkybių sąlygoti sprendimai, bet kasdienis reiškinys. Tokio švaistūniško, neskaidraus veikimo Jūs nerasite nei vienoje Lietuvos savivaldybėje. Tuo galite įsitikinti Viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje – CVPP peržiūrėję kitų savivaldybių atliekamus pirkimus ir patalpintus dokumentus. Perkant darbus su projektavimu, ne Savivaldybė parengia techninį projektą, bet statybininkai, kurie statys. Be to, techninis projektas tampa užslaptintu, nes norint gauti statybą leidžianti dokumentą reikia įkelti techninį projektą į Info statybą, kur jį mato tik su techninio projekto derinimu ir valstybine statybos priežiūra susiję asmenys. Kitu atveju, kai pirmiausia parengiamas techninis projektas ir pagal jį viešojo pirkimo būdu parenkamas rangovas, su pirkimo dokumentais Viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje patalpintas techninis projektas, kuris yra prieinamas visiems norintiems susipažinti. Dabar mes viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje matome tik Širvintų rajono savivaldybės pasirašytas sutartis, be to, kai kuriose sutartyse dalis informacijos paslėpta (užtepliota), nors tai nėra konfidenciali informacija. Taigi kas suprojektuota, kas bus statoma, mes, eiliniai vartotojai, negalime matyti. Europos Sąjungos paramos tikslas  – kad kiekvienas gyventojas pajustų investicijų naudą, būtų gerai informuotas apie paramos panaudojimą. Prieš keletą mėnesių kilo aistros ar išliks medžiai šalia rekonstruojamo Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijos stadiono. Buvo gandų ir spėlionių. Kažkas, kaip didžiausią paslaptį, gavo stadiono sklypo brėžinį. Ar tai normalu? Tai ne privačios statybos už asmeninius pinigus.

          Informaciją apie įgyvendinamus projektus ir skiriamas lėšas pradedame skelbti nuo socialinių projektų.

    Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priemonėje „Socialinio būsto fondo plėtra“ Vilniaus regionui buvo numatytas 13,47 mln. eurų ES struktūrinių fondų lėšų limitas. Šioje priemonėje savivaldybės turėjo tokias alternatyvas: statyti naujus butus, rekonstruoti pastatus ir pritaikyti socialiniam būstui bei pirkti butus/namus. Ministerija pagal atskirose savivaldybėse laukiančių socialinio būsto asmenų skaičių Veiksmų plane numatė, kad lėšos Vilniaus regione turėtų būti pasiskirstytos taip:

Eil. Nr.

Pareiškėjas

Projektui numatomos skirti ES struktūrinių fondų lėšos (eurais)

1. Elektrėnų sav.

345 234,00

2. Šalčininkų r. sav.

402 005,00

3. Širvintų r. sav.

227 087,00

4. Švenčionių r. sav.

526 290,00

5. Trakų r. sav.

487 930,00

6. Ukmergės r. sav.

406 609,00

7. Vilniaus r. sav.

888 401,00

8. Vilniaus m. sav.                      10 185 160,00
  Iš viso                      13 468 716,00

     Tačiau Vilniaus regiono plėtros taryba 2015 m. rugpjūčio 24 d. sprendimu Nr. 51/1S-19 nusprendė, kad minimali savivaldybių investicija į tikslinę teritoriją (savivaldybę) priemonėje „Socialinio būsto plėtra“ negali būti mažesnė nei 800 000,00 eurų. Šiuo sprendimu septynios Vilniaus regiono savivaldybės draugiškai, beveik po lygiai, pasidalino 4 186 364,00. eurų Vilniaus miesto socialiniam būstui numatytų skirti pinigų. Mums tuo geriau, svarbu kad šie pinigai būtų protingai ir sąžiningai panaudoti ir atneštų kuo didžiausią naudą mūsų rajono žmonėms. Šiandien tarp Parapijinių senelių namų ir Pirminės sveikatos priežiūros centro kyla mūrinis pastatas, kuriame bus įrengta 18 socialinių būstų. Paskutinis, po perdalijimo, socialinio būsto fondo Vilniaus regiono projektų sąrašas atrodo taip:

Eil. Nr.

Pareiškėjas

Iš ES struktūrinių fondų lėšų siūlomo bendrai finansuoti projekto (toliau – projektas) preliminarus pavadinimas

Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (eurais)

Paraiškos finansuoti projektą pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas

Iš viso

Projektui numatomas skirti finansavimas

Kiti projekto finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos

Nacionalinės projekto lėšos

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

1

2

3

4

5

6

7

1.

Vilniaus rajono savivaldybės administracija

Socialinio būsto fondo plėtra Vilniaus rajono savivaldybėje

1 512 935,29

1 285 995,00

226 940,29

2016 06 01

2.

Elektrėnų savivaldybės administracija

Socialinio būsto plėtra Elektrėnų savivaldybėje

1 117 647,06

950 000,00

167 647,06

2016 04 30

3.

Ukmergės rajono savivaldybės administracija

Socialinio būsto pažeidžiamoms gyventojų grupėms įsigijimas ir pritaikymas

1 229 525,00

1 045 096,00

184 429,00

2016 06 01

4.

Širvintų r. sav. administracija

Socialinio būsto fondo plėtra Širvintų mieste

1 123 924,70

955 336,00

168 588,70

2016 04 30

5.

Švenčionių rajono savivaldybės administracija

Socialinio būsto fondo plėtra Švenčionių rajono savivaldybėje

1 299 924,71

1 104 936,00

194 988,71

2016 06 01

6.

Trakų rajono savivaldybės administracija

Socialinio būsto fondo plėtra Trakų rajono savivaldybėje

1 277 366,00

1 085 761,10

191 604,90

2016 06 01

7.

Šalčininkų rajono savivaldybės administracija

Socialinio būsto fondo plėtra Šalčininkų rajone

1 226 818,82

1 042 796,00

184 022,82

2016 05 31

   

8 788 141,58

7 469 920,00

1 318 221,48

 

Regionui numatytas ES struktūrinių fondų lėšų limitas:

13 468 716,00

 

    Kita socialinė priemonė tai – „Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“. Planuojama Širvintų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro socialinės globos padalinyje (Pirminės sveikatos priežiūros centro pastate) atlikti patalpų remontą, įsigyti baldų bei įrangos. Šios priemonės Vilniaus regiono projektų sąrašas yra toks:

Eil. Nr.

Pareiškėjas

Iš ES struktūrinių fondų lėšų siūlomo bendrai finansuoti projekto (toliau – projektas) preliminarus pavadinimas

Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (eurais)

Paraiškos finansuoti projektą pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas

Iš viso

Projektui numatomas skirti finansavimas

Kiti projekto finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų lėšos

 Nacionalinės projekto lėšos

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos

Savivaldybės biudžeto lėšos

1

2

3

4

5

6

7

1. Biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto nakvynės namai Nakvynės namų A. Kojelavičiaus g. 50 rekonstrukcija

1 224 329,00

1 040 679,00

183 650,00

2017-03-01

2. Elektrėnų savivaldybės administracija Socialinių paslaugų plėtra Elektrėnų savivaldybėje

381 056,00

323 897,00

57 159,00

2017-03-01

3. Šalčininkų rajono savivaldybės administracija Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra Šalčininkų rajone

478 636,00

406 840,00

71 796,00

2017-02-28

4. Širvintų rajono savivaldybės administracija Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra Širvintų rajone

418 736,00

355 925,00

62 811,00

2017-03-01

5. Švenčionių rajono savivaldybės administracija Dienos centras suaugusiems asmenims su negalia Pabradės mieste

820 979,00

697 832,00

123 147,00

2017-03-01

6. Trakų rajono savivaldybės administracija Socialinių paslaugų infastruktūros plėtra Trakų rajono savivaldybėje

120 256,00

98 688,00

21 568,00

2017-03-01

7. Ukmergės rajono savivaldybės administracija Dienos socialinės globos paslaugų prie Ukmergės nestacionarių socialinių paslaugų centro plėtra

493 862,00

419 782,00

74 080,00

2017-03-01

IŠ VISO:

3 937 854,00

3 343 643,00

594 211,00

 

       Kaip sekėsi mūsų ir kitoms Vilniaus regiono savivaldybėms įgyvendinti socialinius projektus, kaip buvo panaudotos skirtos lėšos, parašysime, kai projektai bus užbaigti.

     Regioninės plėtros departamento prie vidaus reikalų ministerijos tinklalapyje yra patalpinti Vilniaus regiono plėtros tarybos patvirtinti ir kitų priemonių Vilniaus regiono projektų sąrašai. Apie juos kituose straipsniuose.


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis

24 Komentarai (-ų)

  1. rinkėjas sako:

    Iki eilinių savivaldybių rinkimų kaip merė norės, taip ir bus daroma. Padėtį gali pakeisti tik naujų rinkimų rezultatai, jeigu po jų Darbo partija negalės formuoti daugumos.

  2. sako:

    Kokia gali būti gėda.Ačiū gerb.Vytai už pateiktą informaciją.Be Jūsų nebūtume žinoje taip detaliai apie skiriamas lėšas.Rašykite dažniau ir viešinkite skirtų lėšų naudojimą.

  3. Leninas sako:

    gerb.Vytai, susidaro įspūdis iš tokių straipsnių, kad gerb. Živilė nėra gera merė- tik aplinka/laikas gera pasitaikė. O Jūsų, A.Pakalnio ir Jasiukevičiaus valdymo laikais, kalta aplinka/laikas, bet ne jus. Gėda

  4. Šimonėliui sako:

    Ačiū už tiesos skleidimą. Esate labai užsiėmęs, bet rašykite daugiau. Juk tai tikras spyris merei į tam tikrą vietą. Jūs esat korektiškas, ne taip, kai mūsų „ponia“.Ne fotomontažas, o tikri faktiai mums ir reikalingi.Ačiū Jums ir sėkmės.

  5. Tiesiog sako:

    Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.

    Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.

  6. AHA sako:

    BLOGESNIO ZMOGAUS NESUTIKAU,KURIS SAVIEMS BLOGA DARYTU.EIK NX GAIDY

  7. to to to o sako:

    niekas ir nekalba garbingas jis ar ne. Tik žiūrėdama į veidrodį valytoja vietoje šluotos mato caro skeptrą, va čia tai jau ne garbinga, o ydinga.

  8. to to o sako:

    Valytojos darbas yra daug kartu garbingesnis nei šmeižėjos.

  9. aras sako:

    kas nesugebėjote suprasti apie ką straipsnis būtų gerai,kad nerašinėtumėte.O Vytui- AČIŪ.Laikykis tu ten.

  10. to o sako:

    seniai aišku kad toji, „o“ carienės mama arba valytoja Daivutė. Todėl škac į savo ŠK, nes tuoj gausit popa per tą vietą, kur „ohoho“. ha ha

  11. o sako:

    kokia greita komentuotoja, visur aplaksto. Juk laikas tai pinigai. Saunuole komentuoja. Man patinka.

  12. Sėkmės Vytui Šimonėliui sako:

    Malonu skaityti išmanančio žmogaus mintis. Toks ir turėtų būti savivaldybės tarybos narys, o ne marionetė – rankų kilnotojas. Pasakyta konkrečiai ir aiškiai, remiamasi dokumentais.Tikrai tokio švaistūniškumo dar rajonas nematė, tai tikra tiesa.
    Sėkmės tarybos nariui Vytui Šimonėliui, ir laukiame kitų straipsnių.

  13. to sako:

    skundai atsibodo toliau bus pliurpalai

  14. to klaustukui sako:

    Tas reportažas kur visi su kibiriukais ir apsivilkę kostiumėliais semia vandenį žiauriai juokingas buvo. Kažkaip net žiūrėt buvo gėda. Toks “pakazūchinis”. Tikriausiai taip valdininkai kasdien dirba imituodami darbą

  15. klaustukui sako:

    pritariu Jums. Manyčiau, reikėtų vėl rinkti dabartinę asabą, va tada pažiūrėtume, ką ji gali, kai nei “gatavai” parengtų projektų, nei europinio finansavimo nebus. Juk matom, kad pati gali sumąstyti tik duot komandą kibirais vandenį semti po potvynio. Vėl juoko visai Lietuvai…

  16. julija sako:

    Tokie tarybos nariai turi būti kaip V. Šimonėlis, K. Pakalnis ir kiti opozicijos nariai, ne taip kaip Živiliuko komanda nieko nesupranta, negalvoja, tik pagal komandą fas balsuoja. Pritariu V. Šimonėliui reikia grįžti į mero pozicijas, K. Pakalnis tai neis per daug savame versle užsisukęs. DP reikia neprileisti, dar arčiau kovoti už balsų pirkimus. Super geras straipsnis, aiškus, informatyvus, tik keista, kad viešųjų pirkimų tarnybai dzin, nors akivaizdžiai mato kaip viskas vyksta. Čia Lietuva, bananų kraštas….

  17. Vingių Jonas sako:

    Kaipgis kaipgis. O Viktariukui kilimo neini tiesti? Ar tiesą bobos tarška, kad boikotuosit? Jukš į migį!

  18. klausiu sako:

    Aha. Tada aisku, kad ta pati. Nu sekmes. Pavaryk daugiau. Laukiam.

  19. Į dešimtuką! sako:

    Geras straipsnis! Tikslus ir aiškus. Net darbiečiai neranda ko prikibti. Va ir blūdija. Nekreipkit dėmesio. Kai jie etatiniai komentatoriai, tai ir apie kitus taip galvoja

  20. klausiu sako:

    Idarbinta nauja komentuotoja ar jau grizo ta pati?
    Turbut ta pati pailsejusi?

  21. ? sako:

    Po tokios „merės” , kandidatuoti į šį postą, manau gali tik savižudis arba………

  22. Babkės sako:

    Nuskilo šitos kadencijos valdžiai visuose rajonuose. Juk tokių pinigų kitų kadencijų merai negavo ir negaus. O merų yra visokių. Kai kurie mėgsta svetimus nuopelnus pasisavinti.

  23. Pritariu sako:

    Vytui reikėtų ruoštis mero rinkimams. Turėčiau už ką balsuot

  24. Ačiū, Vytai sako:

    Ačiū už informaciją aiškią, tikslią, neiškraipytą.

Jūsų komentaras:


× devyni = dvidešimt septyni

ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu info@krastonaujienos.lt