Malonūs Musninkų dienos centro „Aitvarai“ vasaros prisiminimai    Tarybos posėdis baigtas grasinimu teismais ir reikalaujant tyrimo    Statybų inspekcija: pėsčiųjų tilto statyba nėra sustabdyta    Prokurorai šešėlį metė buvusiam Širvintų ligoninės vadovo pavaduotojui    Pradinukus ir darželinukus aplankė AMSIS

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

Apklausos

Ar Širvintose bus išsaugota nepriklausoma ligoninė?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

orai24.lt

SIŪLO DARBĄ

TAPK DONORU

Reklaminis skydelis

Keliauti, pažinti, atrasti… niekada nevėlu

IMG_1221Eina vasaros dienų procesija, pasipuošusi sodria žaluma, žiedų gausybe. Džiaugiamės ilgomis, šiltomis dienomis, apgailestaujame, kad trumpa ta mūsų lietuviška vasarėlė. Gyvenime yra visko. Jame veikia tiek gėrio, tiek blogio jėgos. Ką kaupsime, tą ir turėsime, tad gyvenkime ir keliaukime su šypsena. Tokių pamąstymu lydimi penkiasdešimt rajono „Bočių“ draugijos narių sėdame į autobusą ir išvykstame Šiaulių link dar labiau ir plačiau susipažinti su mūsų gražiąja Lietuvėle. Ekskursijos vadovė Genovaitė autobuse visus supažindina su lankytinais objektais. Besikalbėdami, juokaudami ir nepamatėme kaip mes jau Šiaulių rajone, Jurgaičių kaimo šventoje vietoje – Kryžių kalne. Tai Lietuvos žmonių kančios, vilties, nenugalėto tikėjimo simbolis. Tai archeologijos paminklas, apsuptas padavimais ir legendomis. 1993 m. rusėjo 7 d. Kryžių kalną aplankė šv. Tėvas Jonas Paulius II, iš čia laiminęs Lietuvą ir visą Europą. Ši Lietuvos kryžių šventovė tapo viso pasaulio savastimi. Po metų čia buvo pastatyta brangi Šventojo Tėvo dovana Lietuvai – Nukryžiuotojo skulptūra. Tūkstančiai žmonių kasmet aplanko Kryžių kalną. Ateiname kupini meilės, vilties, tikėjimo.

IMG_1197Iš Kryžių kalno pėstute į pranciškonų vienuolyną, kuris buvo pastatytas 2000 m. liepos 8 d. Kertinis vienuolyno akmuo- iš La Vernos kalno. Jį pašventino Šv. Tėvas Jonas Paulius II. Akmenyje saugoma kapsulė su vienuolyno steigimo dokumentais. Vienuolyne yra keliolika celių, koplyčia, biblioteka. Koplyčia puošia Algirdo Dovydėno vitražai pranciškonų vienuolijos istorijos tema. Altoriaus reljefuose atsiskleidžia Kryžių kalno ir La Vernos kalno sąsajos. Vienuolyną aptarnauja tik trys broliai pranciškonai, ateinantys savanoriai. Dėl autobuso gedimo, tik po trijų valandų, bet vis tiek geros nuotaikos, mes jau Pakruojo dvare. Skaniai papietavę, tęsėme ekskursiją jau dvare. Mus sutiko gidė baronaitė Rasilda. Užsidėję skrybėlaites ant galvos, krūtines papuošia žabo, tapome „dvariškiais“- svečiais. Labai įdomiai su visais pagražinimais gidė pasakojo išsamią dvaro įkūrimo, jo gyvavimo istoriją. Rūmų stilius-klasicizmas. Pastatų būklė-restauruota. Savininkai – Pakruojo rajono savivaldybė. Įdomiausia, kad dvaro klestėjimo metu (XVIII-XIX a.) priklausė dvarui apie 30 tūkst. ha žemės ir miškų. Kupini gerų emocijų, nusifotografavę prie dvaro rūmų, išvykome į Linkuvą. Aplankėme Juozo Paukštelio paminklą, atidengtą2011 spalio 8 d. Pabuvojome Linkuvos Švč. Mergelės Marijos Škaplerinės bažnyčioje, pasigrožėjome meno vertybėmis, praėjome per Karmelitų vienuolyną. Karmelitai Linkuvai paliko unikalų bažnyčios ir vienuolyno ansamblį su visais turtais ir meno vertybėmis. Karmelitai rūpinosi mokslu, švietimu, senelių ir ligonių priežiūra apie 200 metų.

IMG_1213Vakarėjant mes jau Pasvalio rajone – Joniškėlyje. Mus sutiko Pasvalio rajono laikraščio redaktorius Viktoras Stanislovaitis. Labai įdomi asmenybė. Tai žmogus-gyvoji  enciklopedija, puikus oratorius, mokantis sudominti klausytojus. Neprailgo laikas – nes labai daug sužinojome apie Joniškėlį. Kviečiu apsilankyti Joniškėlyje susirasti šį pilietį, sužinosite tokių įdomių dalykų kaip pav. 1918 m. vasario 16 dienos pradžių pradžia nuo Joniškėlio. O Joniškėlio istorijos pradžia 17 amž. vidurys. Dvaras priklausęs Karpiams. Svarbiausia, kad dalis dvaro pajamų buvo skiriama mokykloms, ligoninėms išlaikyti, o dvare valstiečiai paleidžiami iš baudžiavos. 1802 m. pastatyta dviklasė parapijos mokykla, kurioje buvo mokomi valstiečių vaikai žemės ūkio pagrindų. Tai pirmoji Lietuvoje mokykla. Pažymėtina tai, kad 1862-1864 metais šioje mokykloje mokytojavo žymus švietėjas Laurynas Ivinskis. Be galo įdomiai buvo papasakota apie Gabrielės Petkevičaitės-Bitės mokyklą, apie 1810 m. įkurtą pirmą kaimo ligoninę, dabar palaikomojo gydymo ligoninė. Įdomiai papasakojo apie Joniškėlio šv, Trejybės bažnyčią. Saulutei leidžiantis vakarop išvykome namo. Daugumos keliautojų nuomone, tai viena iš geriausių išvykų. Grįžome dvasiškai pakylėti, kupini gerų įspūdžių, skaidrios nuotaikos. Kelionė mus praturtino, sušildė mūsų širdis, kad geriau sutelktume dėmesį į šviesiąsias gyvenimo puses, į kito žmogaus gerąsias savybes, kad apsidairytume aplinkui, išmoktume tenkintis mažu, nes tai, ką turime šią akimirką, jau yra labai daug be galo daug, nes esame.

Nuoširdi padėka ekskursijos organizatoriams ir vadovei Genovaitei, jų pagalbininkams.

Elena Pakalnienė, Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“, Širvintų skyriaus tarybos narė

Susiję straipsniai:

Jūsų komentaras:

penki × = dvidešimt

ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu info@krastonaujienos.lt