Rudens šventė Medžiukų kaimo bendruomenėje (VIDEO)    Pirmasis sezono startas    „Valstiečiai“ su Pinskuviene obuoliauti neis    NEDELSK Rožinio kaspino autobusėlis atvyksta į Širvintas    Šokio spektaklis. Pasaka apie prarastą žiedą. Nemokamai   
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

AUTOBUSŲ GRAFIKAS ŠIRVINTŲ RAJONE

Reklaminis skydelis

Apklausos

Ar jau metas pradėti šildymo sezoną Širvintose?

Peržiūrėti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

orai24.lt

  • +7°
    Debesuota, lietus
  • +6°
    Debesuota, lietus
  • +8°
    Debesuota, lietus
  • +7°
    Debesuota, lietus
  • +7°
    Debesuota su pragiedruliais, lietus
  • +5°
    Debesuota, lietus
  • +4°
    Debesuota, lietus
2018 spalio 23 d., Antradienis

VARDADIENIAI

Reklaminis skydelis

REKLAMA

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Mūsų draugai ir partneriai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

SIŪLO DARBĄ

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

TAPK DONORU

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Kelių eismo taisyklėse – naujos nuostatos pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti

foto KETbilietai.lt

foto KETbilietai.lt

     Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, kuriais siekdama apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. KET nustatyti griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų bei lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio.

     „Statistika rodo, kad Lietuvoje eismo įvykiuose pėstieji nukenčia gerokai dažniau nei vidutiniškai Europos Sąjungos šalyse. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams, Kelių eismo taisykles tobuliname pagal gerąją Europos valstybių praktiką”, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Šiuo metu ES šalyse pėsčiųjų žūtys vidutiniškai sudaro apie 20 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose. Lietuvoje šiais metais iki rugsėjo 1 d. žuvo 42 pėstieji (38 proc. visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – 11 (26 proc. visų žuvusių pėsčiųjų).

      Esamai situacijai gerinti šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja nauji pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti skirti KET reikalavimai.

     KET pakeitimuose nustatyta prievolė vairuotojams nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje praleisti ne tik į ją įžengusį, kaip reikalaujama dabar, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Tai įpareigoja vairuotojus, artėjant prie nereguliuojamos sankryžos, anksčiau įvertinti eismo situaciją ir priimti sprendimą praleisti pėsčiąjį.

    Eismo saugos požiūriu taip pat nepriimtina situacija, kai artėjančios transporto priemonės vairuotojas siekia paskubinti pėsčiųjų perėja einantį žmogų ir pravažiuoti pro pat jį, nesilaikydamas saugaus šoninio atstumo. Tokioje situacijoje pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje – kluptelėjus, kažką pametus ir pan., vairuotojas nespėtų išvengti pėsčiojo partrenkimo. Todėl KET nustatyta, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją tol, kol pėstieji neišėjo iš jo užimamos eismo juostos.

    Atsakingiau turi elgtis ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turi būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu. Siekiant tai užtikrinti, KET papildytos pėstiesiems skirtu reikalavimu prieš įžengiant į važiuojamąją kelio ar gatvės dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų – mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir pan., kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo bei trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

     Dviratininkų saugai gerinti KET nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

     Tikimasi, kad šie KET pakeitimai padės veiksmingiau pagerinti eismo saugos situaciją ir sumažinti pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių.

LR Susisiekimo ministerija


Susiję straipsniai:

Reklaminis skydelis

Jūsų komentaras:


× septyni = trisdešimt penki

ĮSPĖJAME: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.
PRAŠOME LAIKYTIS TAISYKLIŲ
1.Leidžiami tik straipsnio temą atitinkantys komentarai.
2.Draudžiami įžeidžiantys ir nekorektiški komentarai.
3.Primygtinai siūlome naudoti lietuvišką raidyną ir laikytis gramatikos taisyklių.
4.Administracija pasilieka teisę šalinti taisyklių neatitinkančius komentarus arba jų dalį.
5.Už komentarų turinį atsako tik jų autoriai.
6. Ginčytis su administracija dėl šių taisyklių taikymo yra beprasmiška. Pastabos ir pageidavimai priimami el.paštu info@krastonaujienos.lt